کامیون بدون راننده اسکانیا

تعمیر و اموزش الکترونیک خودرو

وسایل نقلیه بدون راننده و سیستم های پیشرفته کمک به راننده برای فعال کردن عملیات قابل اعتماد به موقعیتی دقیق و دقیق نیاز دارند. این امر به ویژه در مرحله اولیه انتقال فناوری اهمیت دارد ، هنگامی که سایر وسایل نقلیه اطراف آن اتوماتیک نخواهند شد. و احتمال بروز مشکلات زیادی وجود دارد.

سامانه ماهواره ای ناوبری جهانی گالیله ، در ترکیب با سایر فناوری های موقعیت یابی و سنسورها ، پاسخ این معمای موقعیت یابی است. راه حل ابتکاری در پروژه PRoPART – موقعیت یابی دقیق و قوی برای حمل و نقل جاده ای خودکار – که شامل کامیونهای اسکانیا نیز می شود. میتوانند آینده خودروهای بدون سرنشین را رقم بزنند.

موقعیت یابی “سطح سانتی متر”

این راه حل به تازگی در یک موقعیت مکانی دوباره در بزرگراه در منطقه آزمایشی AstaZero در سوئد ، با یک کامیون مستقل متصل و دو ماشین بدون سرنشین انجام شده است .به عنوان بخشی از این آزمایش ، یک کامیون رانندگی اسکانیا یک تغییر خط ایمن و کارآمد در ترافیک را انجام داد. این مانور توسط سیستم جدید ، با تکیه بر موقعیت یك سانتیمتر همراه با داده های حسگر ادراك مدیریت ، مدیریت شد.این پروژه نشان داد که می توان موقعیت را با دقت ده سانتی متر مشخص کرد. کامیون به دلیل قرارگیری دقیق و نمایش دقیق از کل محیط اطراف می تواند مانور را اجرا کند. این کار با تلفیق داده ها از دوربین کامیون و رادارهای جلو و جانبی همراه با رادارهای سوار شده بر روی واحدهای کنار جاده انجام شد. ( سایت دیزل بازار ارائه دهنده لوازم یدکی کامیون اسکانیا _ لوازم یدکی اتوبوس اسکانیا)

ارتباطات زیرساخت به وسیله نقلیه
استفان نورد ، هماهنگ کننده پروژه ، RISE ، مؤسسه تحقیقاتی سوئد می گوید: “علاوه بر موقعیت یابی ، شرکت اسکانیا نیز ارتباطات زیرساخت به وسیله نقلیه را اضافه کرده ایم.”به طور معمول ، وسایل نقلیه بدون راننده برای تفسیر و پردازش داده های مربوط به محیط اطراف ، به حسگرهای خود متکی هستند. نورد می گوید: “اگر وسایل نقلیه اطلاعات را به اشتراک می گذارند ، می توانید افق آنها را گسترش داده و از داده های وسیله نقلیه دیگر بهره ببرید تا به گوشه گوشه نیز نگاه کنید و از این طریق داده های بیشتری را به عنوان پایه ای برای تصمیم گیری های مانور جمع کنید.”

فردریک هوگل ، مهندس توسعه در سیستم های حمل و نقل هوشمند اسکانیا ، می گوید: “در این پروژه ما بر روی دستیابی به یک خطای موقعیت یابی زیر ۲۰ سانتی متر در ترکیب با یک خطر یکپارچگی هدف – متمرکز شده ایم – یعنی احتمال خطای موقعیت بیش از این خطا میباشد. که این نشان از توانایی بالای سیستم ناوبری می باشد.”با این وجود ، برای استقرار در شرایط ترافیکی در زندگی واقعی و شرایط جاده واقعی ، که بسیار پویاتر و بدون ساختار هستند ، مطمئناً بسیاری از ویژگی های وسیله نقلیه و سیستم و منابع احتمالی خطاهایی که باید به آنها رسیدگی شود وجود دارد. که زمان زیادی برای دستیابی به آن نیاز است.

وی می افزاید: “اسکانیا در حال حاضر چندین راه حل موقعیت یابی مختلف را بررسی می کند. ناوبری قابل اعتماد و با درستی زیاد هنگام کار با وسایل نقلیه بدون راننده در محیط های کنترل نشده کاملاً ضروری است. این آزمایشات یکی از جنبه های اصلی چالش کلی مربوط به پشتیبانی ناوبری در سفر به سمت حمل و نقل بدون راننده امن و پایدار است. “

پروژه PRoPART نرم افزار موقعیت یابی Real Time Kinematic را از Waysure (سوئد) با اندازه گیری ماهواره ای از Fraunhofer IIS (آلمان) ترکیب کرد. موقعیت یابی ماهواره با یک راه حل فوق العاده پهن باند از موسسه تحقیقاتی اسپانیایی Ceit-IK4 افزوده شد.

کامیون بدون راننده توسط اسکانیا تهیه شد و شرکت V2X مستقر در مجارستان Commsignia فناوری ارتباطات کوتاه برد را ارائه داد. Baselabs از آلمان ترکیب داده حسگر سنسورهای پردازنده و کنار جاده را فراهم کرده و ارزیابی موقعیتی را برای مانور تغییر خط در نظر گرفته شده خودکار ایجاد کرده است. این پروژه توسط RISE هماهنگ شده است. این پروژه از طریق آژانس GNSS اروپا تحت برنامه نوآوری اتحادیه اروپا از برنامه نوآوری اتحادیه اروپا دریافت کرده است.که این پروژه را به پروژه ای چند جانبه تبدیل کرده است.

 

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *