عیب یابی الکترونیکی پیشرفته خودروها

عیب یابی الکترونیکی خودرو

مقدمه:
وسایل نقلیه موتوری مدرن ماشین های بسیار پیچیده ای هستند که آخرین پیشرفت ها در برق، الکترونیک، نرم افزار و مهندسی مکانیک را در خود جای داده اند. آنها شگفت‌انگیز تمرین‌های مهندسی مدرن هستند و واقعاً نشان می‌دهند که چگونه همه این فناوری‌ها می‌توانند برای حداکثر سود برای کاربر نهایی یکپارچه و هماهنگ شوند.
واضح است که این سطح از فناوری، ایمن‌ترین، بی‌صداترین و کارآمدترین وسایل نقلیه جاده‌ای را که تاکنون می‌شناسیم تولید می‌کند. مضرات این سطح از پیچیدگی واقعاً زمانی آشکار می شود که مشکلی پیش بیاید. واضح است که هرچه دستگاه پیچیده تر باشد، تعمیر یا درک آن برای تعمیر دشوارتر خواهد بود. غالباً ممکن است تصور شود که بدون تجهیزات تخصصی سازنده که فقط در نمایندگی ها در دسترس است، هیچ عیب و نقصی را نمی توان یافت یا برطرف کرد.
این مورد نیست. اصول اساسی تشخیص در ارتباط با یک فرآیند فکری کاربردی و منطقی، قدرتمندترین ابزاری هستند که شما در اختیار دارید. هر تجهیزات تخصصی هنوز هم به اندازه فردی که از آن استفاده می کند خوب است. سیستم های خودروهای مدرن مطمئناً پیچیده هستند، اما اصول اساسی اعمال می شود. یک ECU فقط ولتاژ سنسورهای خود را نظارت می کند. اینها ورودی ها هستند. خروجی‌ها ولتاژها و جریان‌هایی هستند که محرک‌ها (انژکتور، شیرهای کنترل سرعت دور آرام و غیره) را به حرکت در می‌آورند، همه آنها یکسان هستند و منطق اعمال شده می‌تواند اکثر مشکلات را برطرف کند.
موتورها و شاسی نیز زیر سیستم های پیچیده خودرو هستند، اما در همه موارد قوانین فیزیک اعمال می شود و همه موتورها یک کار را کم و بیش به یک شکل انجام می دهند. آنها فقط مبدل انرژی هستند! اصول اساسی هنوز معتبر است. برای مثال، در شرایطی که مخلوط ضعیف‌تر است، احتراق همچنان نیاز به پیشبرد دارد، خواه این کار به صورت مکانیکی یا الکترونیکی انجام شود. به همین ترتیب، هر مدار الکتریکی که جریانی را رسانا نمی کند – در جایی خراب است.
همیشه باید از چند قانون ساده پیروی کرد.
• بدیهیات را نادیده نگیرید.
• ابتدا به دنبال راه حل های ساده باشید.
• همیشه تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری از قبل دریافت کنید.
• هرگز چیزی را فرض نکنید … خودتان آن را بررسی کنید.
• هنگام تشخیص عیوب منطقی باشید.
• بیشتر از همه به توانایی خود اطمینان داشته باشید.
این قوانین را دنبال کنید، هرگز از درخواست کمک نترسید و از تجربه درس بگیرید. شما مجموعه ای از تجربیات و دانش مفید ایجاد خواهید کرد که به توسعه حرفه شما به عنوان یک متخصص تشخیص کمک می کند. هیچ چیزی نمی تواند احساس حل یک مشکل را کاملاً شکست دهد، به خصوص اگر بدانید که این مسئله قبل از شما افراد دیگر را متحیر کرده است – تا جایی که آنها تسلیم شده اند.
موفق باشید.

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *